Om mig

Mitt foto
Jag är en teknikintresserad tjej som jobbar i en mansdominerad bransch. Jag är gärna först på och testar med stor nyfikenhet nya saker, men helst teknikprylar. :) Min favoritpryl (f.n.): Sony Ericsson BT MBW-200 Sparkling Allure.

28 december 2011

Ny privat mobiltelefon eller inte? Jag har beslutsångest...

I tjänsten har jag mobiltelefon som jag kan använda även för privata samtal. Privata samtal betalar jag själv genom att ett särskilt prefix knappas in före telefonnumret för att styra samtalet till min privata telefonräkning. Min arbetsmobil är av den äldre generationen, en windows HTC Touch Pro, och jag har hittills varit väldigt nöjd med denna - framförallt då den kommunicerar så bra med min bluetooth klocka, en Sony Ericsson MBW-200 Sparkling Allure, och visar och styr inkommande samtal och sms samt kontrollerar musiken jag spelar i mobilen. Me like.


MEN jag vill egentligen ha en Android-telefon nu (har velat detta lääääänge). Företaget erbjuder dock bara Iphone 4, och jag vägrar Iphone av princip. Upphaustad device som är låst. Jag vill fixa och konfigurera. Framförallt vill jag inte släppa ifrån mig den funktionalitet som finns i min BT-klocka. Eftersom Iphone värnar benhårt om sin källkod och inte vill släppa in SE i sin värld så är interagerande mellan klockan och Iphone inte att räkna med...Dock finns nu en klocka som snackar med Iphone också - en iWatch. Inte lika snygg om jag får tycka till om än funktionell.



Ja, baserat på detta velar jag fram och tillbaka om jag ska skaffa en privat mobil eller inte. Då jag är så teknik-kåt så vill jag ju ha en mobil som uppfyller mina krav - och då kostar det ju. Eftersom jag tror att mobilen inte kommer att nyttjas så frekvent så är det föga lönt att lägga pengar på en egen. Plus att jag alltid måste bära på två mobiler om jag skaffar en privat. Aaaaarg!

För och emot privat mobil
+ Android appar
+ BT-klockan kompatibel
+ Ny teknik

- Onödig kostnad
- Låg användning
- Nytt tel.nr för vännerna
- Två telefoner

Fortsättning följer kanske...

Inga kommentarer: