Om mig

Mitt foto
Jag är en teknikintresserad tjej som jobbar i en mansdominerad bransch. Jag är gärna först på och testar med stor nyfikenhet nya saker, men helst teknikprylar. :) Min favoritpryl (f.n.): Sony Ericsson BT MBW-200 Sparkling Allure.

5 december 2011

Locobase Repair - gör skäl för namnet och lagar trasig hud

Denna produkt testar jag åt Buzzador.

Nu har jag testat Locobase Repair i några veckor. Den utger sig vara "en specialkräm som snabbt och effektivt reparerar torr och sprucken hud" och varje ord av detta har bevisat sig vara sant.


Exempel 1: väninna A har atopiskt eksem och vänster handrygg är torr, skrövlig och rödprickig (kliande). Hon testar Locobase Repair och smörjer flera gånger dag 1, så fort det känns torrt igen. Dag 2 är "Grand Canyon" (hennes omnämning på eksemet) nästan försvunnet och utslagen är inte lika röda och kliande längre. Hon går till Apoteket och köper en stor tub.

Exempel 2: mina egna vintertorra läppar får sig en omgång av Locobase Repair vid behov. Effekten håller i sig länge och det blir inte fett och kladdigt. Nu använder jag ibland Locobase Repair som primer innan läppstift och den packas definitivt ner i resväskan inför utlandssemestern.

Exempel 3: torra, spruckna fötter smörjs morgon och kväll med Locobase Repair. På tredje dagen ser de inte längre ut som pensionärsfötter (förlåt alla pensionärer).

Exempel 4: 14-åriga dotterns klasskompis har handeksem. Smörjer sedan tidigare frekvent Locobase Repair. "Kan inte leva utan det", tonåringens citat.

Tävling
Just nu har Locobase Repair en tävling där du kan vinna 10 000 kr på ByggMax. Läs mer på deras hemsida.


Tips till Locobase: krämen är perfekt för torra läppar. Utöka sortimentet med den lilla 5-grams tuben som ingick som give away. Storleken är perfekt för handväskan eller fickan.

Inga kommentarer: