Om mig

Mitt foto
Jag är en teknikintresserad tjej som jobbar i en mansdominerad bransch. Jag är gärna först på och testar med stor nyfikenhet nya saker, men helst teknikprylar. :) Min favoritpryl (f.n.): Sony Ericsson BT MBW-200 Sparkling Allure.

13 april 2011

HTC Sensation eller Iphone5?

Tidigare har jag bloggat om att jag inte vill ha en Iphone utan hellre en Android-telefon. Idag läste jag dels om nya HTC Sensation som med sin åtta megapixlars kamera, Android 2,3 och en 4,3 tums LCD-skärm tros gå om Iphone med hästlängder, men jag läste också att Iphone 5 förväntas lanseras i slutet 2011/början 2012.

Å ena sidan vill jag ha HTC Sensation av skälen att det INTE är en Iphone och att jag bara tror att det är en bra och funktionell mobil. Å andra sidan är jag lite nyfiken på Iphone 5 då jag i mitt arbete utvecklar beslutsstöd som kan presenteras i Iphone. Men Iphone 5 kanske blir en snikmobil? Läsplattan Ipad 2 är ju populär och har många fiffiga funktioner och ett utvecklingsargument kan vara att inte ska konkurrera med varandra?! Måste utredas vidare...


HTC Sensation


Inga kommentarer: