Om mig

Mitt foto
Jag är en teknikintresserad tjej som jobbar i en mansdominerad bransch. Jag är gärna först på och testar med stor nyfikenhet nya saker, men helst teknikprylar. :) Min favoritpryl (f.n.): Sony Ericsson BT MBW-200 Sparkling Allure.

23 mars 2011

Jag vill INTE ha en Iphone. Jag vill ha en Android. Tror jag...

På mitt jobb finns bara Iphone att välja mellan om jag vill ha en smart telefon. Jag vill dock inte ha en Iphone utan håller med näbbar och klor fast vid min gamla HTC Touch Pro. Denna är i och för sig en stenbumling utan like, men den kan i alla fall prata med min BT-klocka Sony Ericsson MBW-200. Min klocka är min favoritpryl just nu, så jag väntar tålmodigt (i onödan?) på att någon Android ska uppnå säkerhetskriterierna på jobbet. Jag är ju i ärlighetens namn för snål för att köpa arbetsmobil privat, och jag vill heller inte ha en arbetsmobil och en vardagsmobil. Tänk vad handväskan då skulle väga?!

LG Optimus 2X är en smartphone i Androidfamiljen där två processorkärnor, film i fantastisk upplösning och 8 Mpix kamera utlovas. Skärmen ser stor och pekvänlig ut och mobilens mått (126 * 64 * 11 mm) är något större än konkurrenten Iphone 4 (115,2 * 58,6 * 9,3 mm), men en stor mobil är kanske ofrånkomligt om man vill ha stor skärm. :P



Det är många som redan har testat LG Optimus 2X, bland andra Mobil.seSwedroid.se samt en sammanställning av nationella och internationella tester på Alatest.se. Nu står Smartson.se på tur att låta några testpiloter få ta en testtur. Anmäl dig som testpilot här.

Inga kommentarer: