Om mig

Mitt foto
Jag är en teknikintresserad tjej som jobbar i en mansdominerad bransch. Jag är gärna först på och testar med stor nyfikenhet nya saker, men helst teknikprylar. :) Min favoritpryl (f.n.): Sony Ericsson BT MBW-200 Sparkling Allure.

4 april 2011

Hur placerar du dina pensionspengar?

Morningstar tipsar om placeringar i Asien (trots att deras börs störtdök 15% efter tsunamin så har den återhämtat sig bra), att USA-aktier kan bli billigare och att svenska kronan är mer riskabel nu. PPM-doktorn fortsätter med att tipsa om guld, mat och energi - guld har alltid visat sig vara bra att ha i oroliga tider, mat behöver alla varje dag och alternativ till kärnkraft lär efterfrågas och nya energilösningar skapas. Både Morningstar och PPM-doktorn är eniga om att trenden på börsen pekar uppåt just nu.

Jag ska göra en översyn på min egen PPM-portfölj. I snitt har jag sen start en ökning på 9% per år, men 2011 balanserar på nollan. Dags att agera.

Läs mer i PPM-doktorns nyhetsbrev april 2011 eller Jonas Lindmarks krönika på Morningstar.se

Inga kommentarer: