Om mig

Mitt foto
Jag är en teknikintresserad tjej som jobbar i en mansdominerad bransch. Jag är gärna först på och testar med stor nyfikenhet nya saker, men helst teknikprylar. :) Min favoritpryl (f.n.): Sony Ericsson BT MBW-200 Sparkling Allure.

21 april 2011

Sverige först i världen med utbildning i att utveckla appar

Funderar du vad du ska söka till gymnasiet? Gillar du teknik i allmänhet och skulle vilja utveckla egna appar. Nu finns en 60-veckors utbildning i Mobile Application hos Hyper Island för dig som vill utforska och uppleva applikationsdesign och utveckling för mobila enheter. Utbildningen görs i nära samarbete med industrin och avslutas med 16 veckors praktik. Jag skulle helt klart sökt denna utbildning om den funnits tillgänglig tidigare - idag har jag några andra mål i sikte. :)

Spana in Tv4's nyhetsmorgon där Sandra berättar om utbildningen.

De%20utbildar%20sig%20f%C3%B6r%20att%20utveckla%20appar

Inga kommentarer: