Om mig

Mitt foto
Jag är en teknikintresserad tjej som jobbar i en mansdominerad bransch. Jag är gärna först på och testar med stor nyfikenhet nya saker, men helst teknikprylar. :) Min favoritpryl (f.n.): Sony Ericsson BT MBW-200 Sparkling Allure.

30 mars 2011

För bra för att vara sann - Colour Catcher får minuspoäng

Nu har jag på uppdrag av Smartson.se tveksamt och med stor försiktighet närmat mig de magiska tvättlapparna Colour Catcher som sägs fånga upp den färg som lakas ur vid tvätt av kläder. Med CC påstås man kunna blanda vita och kulörta plagg, utan risk för missfärgningar. På detta sätt kan man ju vara miljövänlig och alltid köra fulla tvättar och det låter ju minst sagt bra!

Jag har vettskrämt fegkört två tvättar med CC och blandade färger. Blandade dock redan tvättade kläder (använda) med andra gamla kläder och en tvättlapp. Tvättlappen var vit när jag la in den i tvätten och lite lätt solkig när tvätten var klar. Ingen färg hade dock smittat av sig varken på tvättlapp eller andra kläder. Hoppet tändes att detta skulle funka, men efter att ha läst på förpackningens alla disclaimers tappade jag både hopp och förtroende. Blanda EJ vita och färgade kläder. Inte nya kläder. Inte mörka kläder. Just rött och nån mer färg skulle aldrig blandas med. Använd 2-3 lappar om du är osäker. Et c et c. När andra testpersoner vittnar om missfärgade kläder drar jag snabbt åt mig öronen. Jag gillar nog helt enkelt att sortera kläder i vitt, pastell och mörkt kulört - så är det! Nej, CC får inte godkänt.

Läs alla testbloggarnas test här.

Sugen på att själv testa nåt? Just nu söker Smartson fler testpiloter. Klicka för att testa Grandiosa Minipizza X-tra allt Calzone.



Inga kommentarer: