Om mig

Mitt foto
Jag är en teknikintresserad tjej som jobbar i en mansdominerad bransch. Jag är gärna först på och testar med stor nyfikenhet nya saker, men helst teknikprylar. :) Min favoritpryl (f.n.): Sony Ericsson BT MBW-200 Sparkling Allure.

31 oktober 2012

Test av Frebaco frasmüsli - Melon & Hallon

Frebacos frasmüsli finns i smakerna Melon & Hallon, Banan, Kokos och Mango samt Blåbär & vanilj. Det var endast Melon & Hallon som fanns tillgänglig i butik så valet var enkelt.

En vanlig frukost för mig består av A-fil och Havre Fras, så Melon & Hallon kändes väldigt söt i jämförelse med. Det var en behaglig smak av hallon och gott om små sega melonbitar som ger trevligt tuggmotstånd. Jag valde dock att komplettera müslin med solrosfrön för att få mer tuggmotstånd. Jag hade gärna sett mer fiberinnehåll i müslin, men det är en trevlig blandning av annat i innehållet.

För att summera så tycker jag att det här var en god müsli, men för söt och för lite tuggmotstånd. För en nötallergiker är detta ett bra frukostalternativ då müslin inte innehåller nötter.



Melon Hallon är en läckert frasig och smakrik blandning av hallonfras, hallonkrisp, melonbitar, branflakes och spannmålsflingor från de fyra sädesslagen. Den är nyckelhålsmärkt och rik på både fullkorn och kostfiber. Dessutom är den helt fri från nötter. Kort och gott, en müsli för hela familjen. Passar utmärkt till frukost men är lika bra som mellanmål eller kvällsmål. 
IngredienserHallonfras 25% (vetemjöl, fullkornshavremjöl*, socker, kornmaktextrakt, arom, salt), havreflingor*, veteflingor*, branflakes (fullkornsvetemjöl*, vetekli, socker, kornmaltextrakt, salt), rågflingor*, kornflingor*, melon 8% ( melon, socker, antioxidationsmedel E330, arom, konserveringsmedel E220), hallonkrisp 2% (hallonpuré, maltodextrin, förtjockningsmedel E401)
*fullkorn

Inga kommentarer: