Om mig

Mitt foto
Jag är en teknikintresserad tjej som jobbar i en mansdominerad bransch. Jag är gärna först på och testar med stor nyfikenhet nya saker, men helst teknikprylar. :) Min favoritpryl (f.n.): Sony Ericsson BT MBW-200 Sparkling Allure.

2 januari 2012

Inga fler klämdagar?



Jag som tyckte att jul- och nyårshelgen 2011 var snål med lediga dagar eftersom båda högtiderna inföll en lördag. Detta är kanske något man får vänja sig med om en viss forskargrupp i USA får gehör för sin idé. De lanserar en ny tideräkning som sägs gynna ekonomin. Alla helgdagar ska alltid infalla på samma veckodagar. Den nya kalendern arrangeras så att klämdagarna blir färre, vilket gynnar arbetsgivarna. (TT)

Året får alltid 364 dagar. De två första månaderna i varje kvartal har 30 dagar, den tredje 31. En extravecka stoppas omväxlande in vart femte och sjätte år efter nyårsafton för att kalendern inte ska fjärma sig långt från solens gång, skriver Sydsvenskan som refererar till nyhetstjänsten Eurekalert.

Mja, jag hoppas klämdagarna får stanna. Jag behöver dem!

Källa: TT
Publicerad: 02 januari 2012 kl 01.30

1 kommentar:

Helen Holmberg sa...

Hoppas också klämdagarna stannar kvar, hur ska man annars överleva arbetsåret.

Jag har haft lite svårt för gi och lchf tänkandet så lchq känns som en bra inkörsport till mer sunda vanor! Bra tips med halvbar, då blir genast varje bar 2 mellanmål och kan funka en lång dag iväg med en nyttig lunch ute. Är väl nackdelen med att vara i farten man tar lätt fel lösningar.

Är faktiskt för min sambos skull det blic lchq här hemma, få in han i mitt tankemönster så vi båda går ner i vikt. Tack för dina söta kommentarer på bloggen, värmer.