Om mig

Mitt foto
Jag är en teknikintresserad tjej som jobbar i en mansdominerad bransch. Jag är gärna först på och testar med stor nyfikenhet nya saker, men helst teknikprylar. :) Min favoritpryl (f.n.): Sony Ericsson BT MBW-200 Sparkling Allure.

25 februari 2011

Fågeln är för sen, ty skogen är för stor

Att jobba i en stor organisation har många fördelar, men som en av nackdelarna kan nämnas den långa beslutsprocessen. Har länge varit sugen på och lobbat för en BI-konferens som går av stapeln mitt i juli: http://www.microstrategy.com/microstrategyworld/europe/. Idag är sista dagen för Early Bird, dvs en starkt rabatterad konferensavgift om anmälning sker senast idag. Därefter gäller fullt pris. Min organisation har budgeterat för konferensen, men chefen glömt äska pengar - alltså ingen Early Bird.

Igår kväll härsknade jag till vid tanken på denna onödiga försening (=fördyring), så då tog jag beslutet att själv boka och betala konferensavgiften. Antingen ångrar jag mig sen och får punga ut med € 150 i avbokningsavgift ELLER så pröjsar jag den här konferensen ur egen ficka. Hur svårt kan det vara? :)
 
CEO Michael Saylor with future key notes
 

Det här lockar så klart också, förutom själva konferensen :P

  












Från den ena guldkanten till den andra: Smartson söker testpiloter till Rydbergs Bea-såser i tre olika smaker: http://smartsontestpilot.se/rydbergs/bli-testpilot. Hur naturlig är en färdig, kall bea-sås undrar jag misstänksamt. Kan vara värt att testa och undersöka. :)

Inga kommentarer: